środa, 6 marca 2013

Twistband

W końcu dotarła moja przesyłka z kolorowymi tasiemkami.
Mam w planie zrobić z nich twistband :)
Twistband czyli nic innego jak gumka do włosów zrobiona z elastycznej tasiemki bez metalowych zakończeń. Dzięki temu, jest delikatna dla włosów, nie wyrywa ich i nie robi im krzywdy.

Zdjęcie ze strony www.thetwistband.com

Zazwyczaj włosy spinałam frotkami które nawet pożyczałam od córki ;) ale przy każdym zdejmowaniu razem z frotką traciłam kilka włosów :(
Ciekawa jestem jak spisze się w tej kwestii twistband.
Dodatkowym plusem jest to, że gdy tasiemka się naciągnie można ją skrócić i używać dalej :)

Kupiłam tasiemkę o szerokości ok 16 mm , po 1 metrze w pięciu kolorach.
Żałuję, ze nie wzięłam jeszcze fioletowej i czarnej i może jeszcze brązowej...
Pewnie jeszcze jakieś dokupię ;)




Jak zrobić twistband?
Oto jak ja to zrobiłam:

Jak już uda nam się zdecydować na kolor tasiemki ;) odmierzamy z niej 24cm i ucinamy pod skosem.
Oczywiście możecie zrobić z  dłuższej bądź krótszej tasiemki - jak tylko Wam pasuje.


Składamy na pół i wyrównujemy końce.



Robimy supełek i wyrównujemy końce  nożyczkami tak aby oba były pod takim samym skosem.




Końce opalamy zapalniczką lub po prostu zapałkami jak w moim przypadku :)
I gotowe!



Proste, prawda?

A Wy macie twistband? Własnoręcznie robione a może kupione?

2 komentarze:

  1. Na jakiej stronie można kupić gumki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o tasiemki to kupiłam je na Allegro :) Zapewne są do kupienia w każdej pasmanterii.
      A gotowych twistband nie szukałam ale google na pewno pomoże :)

      Usuń